Blåbär


Jag hade besök av en kompis för någon dag sedan och han påpekade att jag verkar tycka om blåbär. :o) Först så förstod jag inte riktigt vad han syftade på, men vid närmare eftertanke insåg även jag att jag verkar köra på temat blåbär just nu.

Jag hade choklad från Lindt med blåbär och mandel i. Den var en present från brorsan som jag fick när han var och hälsade på i mars, så jag hade sparat den riktigt länge. Den är nog bland den bästa choklad jag har smakat och nästa gång jag åker till Sverige ska jag köpa minst två stycken såna!

Sen hade jag samma dag gjort en väldigt glädjande upptäckt när jag var och handlade. Den isländska yoghurten Skyr finns numer i smaken blåbär. Det är den bästa Skyrsmaken helt klart och jag har ätit flera stycken redan!

Mitt Body Butter som jag använder just nu luktar blåbär! Helt fantastiskt gott luktar det.

För att komplettera blåbärstemat var jag bara tvungen att köpa en ask i butiken. De är så goda och betydligt nyttigare än choklad.

Ja, det verkar som att jag tycker om blåbär alltid. Lite kul att det var helt omedvetet, tror inte jag hade kommit på det om inte min kompis hade påpekat det. :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0