Birken 2010 - målsättning

Igår var jag och tränade efter jobbet. Sprang i 60 minuter och sträckan blev nästan 10 km. Det kände jag mig nöjd med, ända tills jag kom hem och bara för kul gick in på Birkebeinerløpets hemsida för att se vilka sluttider de i min klass brukar ha.

Hon som vann min klass förra året sprang 21 km på 1 h 27 min!!! Eeehhh, det är ju galet! Ett snabbt överslag säger mig att om jag springer i samma takt som jag gjorde igår de första 10 km, då behöver jag endast springa dubbelt så fort de resterande 11 km. Hehe, något säger mig att det blir tufft...

En kille på jobbet sa att han brukar springa på ungefär 1 h 50 min. Jag tror inte att jag ska sätta alltför höga mål eftersom det är första gången jag ska vara med. Jag kommer att vara glad om jag bara klarar av att springa hela tiden, fast att säga att jag inte bryr mig om sluttiden, det vore lögn. :-)

Jag ska fundera lite mer och samtidigt se hur löpträningen går, innan jag bestämmer mig för vilken sluttid jag ska ha som mål för Birkebeinerløpet 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0