Rävjakt

Igår var jag helt slut efter jobbet och orkade inte med så mycket mer än att se en film. Jag såg den norska filmen Den siste revejakta. Filmen är baserad på en bok med samma titel som gavs ut i början på 80-talet.

Filmen utspelar sig i Oslo under sena 70-talet och vi får följa två vänner som lever på att langa hasch. De ska nu göra sin sista stora handel och har fått tag i ett stort parti som de ska köpa in och sedan sälja vidare för att bli rika. De drömmer om att bygga upp ett kollektiv ute på landet.


Det kanske inte är världens mest händelserika film, men jag gillar den ändå. Det var intressant att få se hur det såg ut i Oslo på 70-talet. Sen är Norges snyggaste skådespelare (av de jag känner till) Nicolai Cleve Broch med i filmen. :o)

Kan väl tilläggas att titeln kanske inte är helt självklar för svenskar, men med rev så avser man i alla fall det som man röker.

På en skala från 1-6 får filmen betyget: ◊◊◊◊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0