Påskägg

Under påsken ska man ju äta ägg, men ägg är något av det värsta jag vet. Därför håller jag mig till att under påsken ska man äta massor av godisägg! :o)

Till påsken brukar jag köpa fyllda chokladägg från Freia (Marabou i Sverige). I år hittade jag även samma typ av chokladägg från Milka. Måste därför testa om det är någon skillnad, förpackningarna ser verkligen lika ut.


Efter att ha testat och jämfört kan jag konstatera att det är exakt samma fyllda chokladägg i båda askarna. Det är egentligen bra, för jag tycker de är riktigt goda, men det är svårt att klara av att äta mer än ett för de är ganska mastiga.

Dessa chokladägg är min påskfavorit för tillfället! Efter påsk brukar affärerna sälja ut påskgodis på halva priset, då ska jag ta chansen och köpa några fler.

Kommentarer
Postat av: Therese

Du är rolig du, med dina tester av olika slag. Lika roligt att läsa vad du har hittat för nyheter varje gång (trots att du är galen i choklad och jag är motsatsen) :) Duktig på att fota och lägga upp här är du också..önskar jag hade tid för sånt med. Hinner knappt med rutiner som matlagning, träning, handling, städ och tvätt...så uppdaterar bloggen gör jag när mamma har tjatat tillräckligt många gånger ;)



Hoppas du har en underbar resa i Marocko. Ska bli spännande att höra vad du tycker om landet.



KRAM och GLAD PÅSK

2010-03-31 @ 13:20:27
URL: http://tessides.blogg.se/
Postat av: ida

Vart köpte du dom från milka? :O

Jag har letat jätte länge efter freia i sverige:(

Dom är så otroligt goda!!

2012-04-04 @ 14:11:55
URL: http://idaglimne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0