Pandafadder

Efter att jag kom hem från Kina sommaren 2008 och hade blivit förälskad i de underbara jättepandorna, som jag besökte i ett reservat utanför Chengdu, bestämde jag mig för att bli Pandafadder hos Världsnaturfonden.

Som Pandafadder skänker man 100 kr varje månad till Världsnaturfondens arbete för att bevara pandorna.


Världsnaturfonden har också andra alternativ som du kan bli fadder till:
◊ Tigerfadder
◊ Djungelfadder
◊ Späckhuggarfadder
◊ Isbjörnsfadder
◊ Östersjöfadder

Jag har varit medlem i Världsnaturfonden i flera år. För endast 300 kr kan du bli WWF Vän i ett år och stödja Världsnaturfondens arbete. Dessutom får du en intressant tidning hemskickad fyra gånger per år.

Om detta låter intressant kan du läsa mer om både WWF vän medlemsskapet och fadderprogrammet på WWF´s hemsida.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Vi vill också bli faddrar, men kan inte välja djur...

2010-03-02 @ 15:22:04
Postat av: svar

Det är ok att välja flera. :o) Eller så kan man vara fadder för ett djur ett tag och sedan byta.

2010-03-02 @ 19:21:19
Postat av: Fanny

Haha. Smart idé, jag tar en av varje! Fast kanske inte under studenttiden. ;)

2010-03-02 @ 22:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0