Icebar Oslo

Förra fredagen bestämde jag och brorsan oss för att gå ut och ta en drink. I vintras öppnades Icebar Oslo av Icehotel. De har ett koncept där de har isbarer i några olika städer runt om i världen, bland annat Stockholm, Köpenhamn, Tokyo, London och så Oslo då.

Eftersom vi inte varit där bestämde vi oss för att testa. Mot en inträdesavgift fick vi tillgång till isbaren och dessutom ingick en drink i ett glas gjort av is. Vi fick låna varma överdragsjackor innan vi gick in och det behövdes, trots att det bara är några minusgrader så blev man ganska kall efter ett tag.

Isbaren är egentligen inte någon nyhet för mig eftersom jag provat den i Jukkasjärvi också för några år sedan. Ändå gillar jag konceptet och tycker det är en lite annorlunda upplevelse som är kul att prova på. Drinkarna är dessutom väldigt goda!

Det enda som eventuellt kunde varit bättre var att det fanns så få isskulpturer. Väggarna i rummet var däremot helt klädda i is.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0