Tunnelbanestrul

Idag skulle det visa sig att min löptur skulle bli lite av ett träningspass! Jag tog som vanligt tunnelbanan ut till Sognsvann för att springa. Vädret var helt fantastiskt så det kan jag absolut inte klaga på. Trots att det var varmt tog jag inte med mig vatten, jag tänkte att jag bara skulle springa och sedan ta t-banan hem direkt jag var klar.

Jag är nöjd med min insats i löparspåren. Sprang lika långt som förra måndagen alltså totalt 14,42 km och idag hade jag lite bättre tid än förra gången.

När jag sedan sätter mig på tunnelbanan får jag efter en stund höra att alla avgångar på den linje jag ska åka har ställts in... Det är en lastbil som har kört fast under en bro, där tunnelbanan går över vägen, och bron har fått skador som gör att tågtrafiken måste stoppas. Är det sant? Hur mycket otur kan man ha på en skala?

Jag blir såklart aningen irriterad, men det enda jag kan göra är att gå till Ullevål där jag kan ta en annan linje. Problemet är bara att jag aldrig irrat i dessa krokar förut och har inte någon aning om hur jag ska gå för att komma dit. Jag inser att jag måste följa tunnelbanespåret för att hitta.

Ungefär 45 minuter senare kommer jag äntligen til Ullevål. Törstig som ett djur! Där kunde jag sedan ta tunnelbanan hem.

Nu har jag insett att det kanske är dags att investera i ett vätskebälte som jag kan ha med när jag är ute och tränar. För man kan ju aldrig veta, rätt som det är blir det en 2 timmar och 15 minuters träningstur som det blev idag!

Nu när jag ser på kartan så inser jag att jag valde den långt ifrån kortaste vägen från Sognsvann till Ullevål... Ja men det är ju bra att veta till nästa gång då!

Det positiva sidan då... Ja, det är att om jag lägger ihop sträckorna som jag sprang och gick så har jag nästan avverkat hela Birkenløpet idag! Det är ju inte dåligt! Nu är jag dock helt slut i kroppen...

Och... Jag hade i allafall tur med vädret!!! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0