Kajaktur i Bohuslän

Vi hade en fantastisk kajakhelg på den svenska västkusten. Vår base camp var på en halvö som heter Raftö lite söder om Strömstad. Därifrån gjorde vi två dagsturer, en på fredag och en på lördag. Vi paddlade ca 1,5 mil på fredag och ca 2 mil på lördag.

Vädret var lite växlande så vi fick prova på paddling i både sol, regn, vind och höga vågor. Höga vågor var inte helt någon favorit för min del, men det gick ju bra till sist.

Det var bara en som välte med kajaken. Det hör visst till ovanligheterna också. Det är faktiskt mycket stabilare än man kan tro att paddla havskajak.

Jag blev överraskad över hur fint det var på västkusten. Klipphällar och massor av öar, små hamnar med båtar... Tur att norrmännen tog med mig på tur till Västsverige, för jag hade väl aldrig hittat dit själv. Haha... Jag är alltför fokuserad på den norra delen av Sverige.

På kvällarna roade vi oss med att äta god mat, spela krocket, dricka svenska trolldrycker och ha allsång till långt in på morgonkvisten. Det var sjukt kul! Länge sedan jag skrattat så mycket, men så var ju också samtalsämnena rätt urspårade framåt natten. 

Det blev i allafall en toppenhelg med trevligt sällskap men alltför lite sömn! Det får jag lida för nu i veckan.

Det är inte varje dag jag ser en svensk flagga. Den måste förevigas!

 

Gutter, vent på meg!


Norske gutter härjar fritt på svenskt territorium.


Parkering inför lunchrasten.

 

Lunchdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0