DNT

Nu har jag blivit medlem i DNT som står för Den Norske Turistforening. Marte har värvat mig och nu är jag redo för nya äventyr i Norge.

Igår kväll var jag hos Marte. Planen var att vi skulle grilla och sitta ute på hennes balkong för att njuta av sommaren och det fina vädret.

Kvällen inleddes dock med en smärre chock. Jag fick erfara att livet på östkanten är långt ifrån vad jag är van vid här på västkanten. När vi kommer ut på balkongen ser vi en dam på grannbalkongen som ligger ute och solar helt naken... Ja, det var lite sjukt, hon ligger och skrevar helt oblygt utan trosor. Please, skona oss... Här tänkte vi sitta ute och äta.

Som tur var blev det lite kyligare under kvällen och innan maten var färdig så insåg damen nog att hon inte blir brun längre och gick in. Det var vi otroligt tacksamma för! Middagen kunde avnjutas utomhus i lugn och ro. Livet på östkanten är inte alltid lätt!

Efter middagen blev det lite turplanering som vanligt. :-) Nu när jag är medlem i DNT måste jag komma mig ut på några turer och övernatta i olika stugor, det är ju liksom hela poängen med medlemsskapet.

Vår första planlagda tur blir förmodligen i slutet av augusti. Då tänkte vi gå från Sognsvann till en stuga i Nordmarka som heter Kobberhaughytta. Det är ungefär 10 km att gå dit. Där tänkte vi övernatta och göra någon dagstur i området och kanske hyra en kanot och paddla lite i en närliggande sjö. Det tycker jag låter ut som en väldigt bra plan och jag ser fram emot att få komma mig ut i Nordmarka.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hahahahaha! :)

2010-08-18 @ 17:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0