Bergsgorillor

Drömmar är till för att förverkligas! Det är ett av mina motton i livet. En av mina många drömmar är att få möta bergsgorillorna i Virungabergen.

I födelsedagspresent fick jag både en bok och en DVD om bergsgorillorna i Virungabergen av brorsan. De handlar båda om Dian Fossey som vigde sitt liv till gorillaforskning och spenderade åtskilliga år tillsammans med gorillorna ute i djungeln.


Nu har jag börjat läsa boken för här är det storslagna planer på gång. Jag ska nämligen åka på en Afrikaresa om mindre än två veckor! Det är en rundresa i Rwanda och Uganda med Rosa Bussarna och resans höjdpunkt är bergsgorillasafari i Virungabergen i Rwanda.

Jag har också letat fram min Lonely Planet East Africa som jag köpte inför förra årets resa till Kenya och Tanzania. I den står det även om Rwanda och Uganda. Jag tänkte att jag skulle bläddra lite i den när jag får tid över, trots att jag vet att det sällan händer att jag får tid över. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0