Afrikatema

Läkerol har lanserat tre nya smaker med tema Afrika. Jag som är mitt uppe i förberedelserna inför min Afrikaresa måste såklart köpa de olika smakerna för att testa dem. Askarna är jättefina med motiv från Afrika och det väger upp totalbetyget, själva tabletterna är inte mer än sådär...


För övrigt så går dagarna alltför fort. Resan närmar sig med stormsteg och det är egentligen mycket jag skulle vilja hinna med innan jag åker. Jag får helt enkelt se till att prioritera det som måste göras!

I veckan var jag till företagsläkaren för att få utskrivet malariatabletter. Det gick fint och jag har också hämtat ut dem på Apoteket. Malariatabletterna är inte billiga och jag mår inte heller helt bra av att äta dem, så jag gruvar mig lite inför det. Fast å andra sidan vill jag ju inte få malaria heller.

För att skydda mig ytterligare ska jag också köpa myggspray. Jag lärde mig under förra Afrikaresan att spray är det bästa, då kan man spraya över kläderna också. Har man tunna kläder på sig så biter myggorna faktiskt genom kläderna!

Jag tänkte också investera i en resehandduk i snabbtorkande microfiber. Det känns så ofräscht med en frottéhandduk som är konstant fuktig under hela resan och dessutom tar stor plats. Jag har en liten resehandduk i microfiber från Bergans som jag vann i en fototävling på jobbet och den är väldigt bra, men jag behöver en lite större som kan ersätta mitt badlakan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0