Tjejmiddag

Om ett tag ska jag och två väninnor ha tjejmiddag hemma hos mig. Jag håller på att förbereda maten. Det blir fläskfilé med champinjoner, hasselbackspotatis, rödvinssås och sallad med ruccola, tomater, mozzarella, pinjekärnor och balsamvinäger.

Efter middagen ska vi gå på bio och se filmen New York, I Love You. Jag har ingen aning om den är bra eller dålig, men vi hade lust att se en tjejfilm denna gång. Vi ska i allafall äta massor av popcorn, det är viktigt!

Det blir bra inspiration för mig att se en film som utspelar sig i New York. Jag har nämligen börjat fundera så smått på en resa till USA inom överskådlig framtid. Samtidigt finns det så många ställen jag vill resa till, så jag har svårt att välja.

Jag och två vänner hade förresten rusbrustest igår. Vi testade 13 olika sorters alkoläsk och skulle utse en vinnare. Den som vann heter VK Mojito och den vann trots att den inte smakade mojito. Så jag vet inte hur pålitligt vårt testresultat är. :-) Efter det blev det en sväng ut på stan, så det blev en del vin och öl också och en väldigt sen kväll eller tidig morgon passar väl bättre att säga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0