Ringnes Bryggeri

Igår hade maskinavdelningen som jag jobbar på avdelningsfest. Vi samlades i Ringnes Bryggeris festsal för att äta fyra rätters middag och prova olika ölsorter.

Arrangemanget blev jättelyckat. Jag hade en väldigt trevlig kväll! När vi kom dit fick vi mingla lite med en välkomstöl i handen.

Till middagen blev vi serverade två sorters öl till varje rätt, så vi fick smaka en hel del olika ölsorter. Menyn bestod av:

Förrätt

* Hälleflundra med kungskrabba och blomkålskräm

Huvudrätt

* Ankbröst med svamp, aprikospuré och potatiskaka

Mellanrätt

* Tre olika sorters ostar, fikonkompott och rostade nötter

Dessert

* Chokladkaka, vaniljpannacotta och passionsfruktsorbet

Maten var supergod! Jag hade aldrig smakat anka förr och var lite skeptisk till en början, men jag tyckte om det. De andra sa också att den verkligen var tillagad på rätt sätt.

Jag gjorde i allafall ett viktigt konstaterande under kvällen. Jag är verkligen ingen stor öldrickare! Av alla ölsorterna vi fick så tyckte jag endast om välkomstölet och en annan sort klarade jag av att dricka. De andra sorterna kunde jag inte få ner. Detta var dock bara till glädje för mina bordsgrannar som glatt bytte sitt mineralvatten mot mina öl. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0