Reiseliv 2010

Nu är jag precis hemkommen från Reiseliv 2010 som är Norges största resemässa. Mässan håller till i Lillestrøm som ligger en bit utanför Oslo. Det tar ca 20 minuter med tåg att åka dit.

Detta år var jag även med och lyssnade på ett föredrag som handlade om Uganda och bergsgorillasafari. Föredragshållaren visade massor av inspirerande bilder. 

Jag försökte verkligen att bara ta emot information om resmål som det är sannolikt att jag kommer att resa till det närmsta åren. Trots det så slutar det alltid med att man kommer hem med en hel hög broschyrer, kartor och reklamprodukter.


Flygbolaget Thai delade ut fina orkidéer.


En nyhet för i år var att Fotomessen arrangerades samtidigt med Reiseliv. Efter att ha gått på resemässan började jag bli ganska trött, men jag gick i allafall in en liten tur.

Jag köpte en naturfototidning till mässpris för att få lite tips och fotoinspiration. Sen tittade jag lite på några av alla bilder som var utställda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0