Årskrönika

Jag tänkte att jag skulle göra precis som jag gjorde förra året och summera året som gått. Här kommer min årskrönika för år 2009, där jag kortfattat summerar vad som hänt under året.


◊ Året inleddes med att jag började åka slalom. Vi var på skidresa till Hemsedal med jobbet och efter det var jag fast. Jag köpte egen slalomutrustning veckan efter. Sedan följde fler skidresor under året. Först en andra tur till Hemsedal sedan till Haukelifjell, Norefjell, Beitostølen och avslutades med nyårsfirande i Røldal.

◊ I mars åkte vi på familjetur till Jordanien för att fira mammas födelsedag. Vi bodde i badorten Aqaba och därifrån gjorde vi utflykter. Vi besökte den fantastiska klippstaden Petra och provade också på att bada i Döda Havet.

◊ I slutet av mars åkte jag till Umeå eftersom jag var bjuden på bröllop. En klasskompis från universitetstiden i Umeå gifte sig i Robertsfors kyrka. Det var jättetrevligt! Innan bröllopet var jag på Make Up Store och blev sminkad.

◊ I april flyttade jag in i en liten 2 rums lägenhet i centrala Oslo. Lägenheten har verkligen perfekt läge, jag har nära till det mesta och bostadsområdet är betydligt trevligare än det jag bodde i förut.

◊ En helg i april firade civilingenjörsprogrammet i energiteknik vid Umeå universitet 10 års jubileum. Av den anledningen var även vi som gått ut inbjudna till jubileumsfest. Det blev ett trevligt återseende med gamla klasskamrater.

◊ Mamma var på besök hos mig första helgen i maj och vi var och såg operan Carmen i Oslos nya fina operahus. Operabiljetten var mammas födelsedagspresent.

◊ Jag åkte till Trondheim för att fira 17 maj tillsammans med min underbara vän Sofi. Vi hade en underbar helg!

◊ Den 6 juni ordnade jag en svensk nationaldagsfest i kombination med inflyttningsfest. Jag bjöd in ett gäng vänner och det blev en väldigt lyckad fest.

◊ Jag gjorde en resa med Hurtigruten från Bergen till Harstad. Tog en liten omväg när jag skulle besöka familjen i Norrbotten.

◊ Under året blev det tre utlandsresor med jobbet. Två resor till Albanien där vi jobbar med ett vattenkraftsprojekt och en nöjesweekend till München.

◊ Under sommaren gjorde jag en fantastisk resa till Afrika. Jag åkte med Rosa Bussarna genom Kenya och Tanzania. Resan avslutades med sol och bad på Zanzibar.

◊ I början av december reste jag, brorsan och vår kompis Freddan till Israel på semester. Vi bodde i charterorten Eilat i södra Israel. Vi gjorde också en tur till Jerusalem och jag besökte även det gamla fortet Masada och badade i Döda Havet för andra gången på ett år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0