Masada

En dag medan grabbarna låg på stranden och stekte sig åkte jag på en utflykt till Masada och Döda Havet. Jag hade sån lust att bada i Döda Havet igen och så ville jag gärna besöka Masada, efter att en annan turist jag träffade rekommenderat turen.

Masada är ruinerna av ett fort som ligger på en klippa med fantastisk utsikt över Döda Havet. Det sägs att det var kung Herodes som lät bygga fortet och att han bodde där uppe om vintrarna.

Upp till klippan tog vi oss med linbana, men det finns också en brant stig som sligrar sig upp, om man känner för att gå.



Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Vilka fina bilder du har lagt upp! Vi planerar för en resa i vår..men har inte riktigt bestämt vart det bär av. Det varierar mellan allt från Tunisien och Egypten till Kap Verde och Thailand..haha. Får se om det alls blir nåt i slutändan då vi har massa inrikesresor planerade i vinter. Tiden (och semesterdagarna) måste ju räcka till sommaren också. Men men...drömma kan man ju alltid :) Kram

2010-01-13 @ 22:06:24
URL: http://tessides.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0