Månskenstur

I torsdags var vi ca 60 stycken hurtiga folk från jobbet som var med på den årliga Måneskinnsturen på längdskidor.

Turen startar på en parkeringsplats i Lommedalen och går till en stuga som heter Løvlia och sedan tillbaka en annan väg. Det är en ganska lång skidtur, totalt 4 mil. De första 2 milen fram till stugan är ganska mycket uppför, vilket kändes i både armar och ben.

Väl framme vid Løvlia, efter 2,5 timmes skidåkning, blev det dusch, bastubad, mys framför öppna spisen och två rätters middag med öl, vin och annat gott till. Allt sponsrat av firman eftersom vi hade lyckats få med oss högsta chefen på turen.

När middagen var avslutad var det dags att ta på sig skidorna igen och starta hemfärden. Nu var det mer nedförsbackar, så turen tillbaka tog "bara" 2 timmar.  

Jag har inte åkt längdskidor på flera år och det kanske var lite våldsamt att starta med en 4 mils tur, men det gick väldigt bra. Jag var såklart helt slut i kroppen efteråt och jag känner av lite träningsvärk i benen, men det var så härligt.

Det var tyvärr inte helt klart väder så vi fick inte se månen hela tiden, men i allafall en liten stund. Jag hade lånat en pannlampa av en kollega och den behövdes verkligen på vägen ner eftersom det inte är elljusspår.

Detta var en jättefin skidtur och jag har verkligen lust att vara med nästa år också!


Jag stannade och tog en bild av solnedgången på vägen upp till Løvlia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0