Sherlock Holmes

Jag och en väninna var på bio igår. Vi såg filmen om detektiven Sherlock Holmes.

Privatdetektiven Sherlock Holmes och hans samarbetspartner Dr Watson ställs inför ett av deras svåraste mysterier någonsin. De måste stoppa Lord Blackwood som försöker att ta över världen genom att till synes utöva svart magi.

Till en början såg det ut som att det var en massa magiska och onaturliga saker som skedde i filmen. Jag gillar inte overkliga filmer, så jag var lite skeptisk. I slutändan visade det sig ändå att det som hände hade "naturliga" förklaringar.

Slutet på filmen verkade vara upplagt för en uppföljare. Annars tyckte jag filmen var bra. Jag har infört ett nytt betygsystem som kan jämföras med tärningskast och på en skala från 1-6 ger jag filmen: ◊◊◊◊◊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0