Pärlmussla

När jag var i Kina sommaren 2008 såg jag att man kunde köpa musslor som innehöll pärlor. Jag hade lust att göra det, men de var ganska dyra.

I Israel hittade jag ett kit med en konserverad pärlmussla och ett halsband som har en berlock att lägga pärlan i. Det kostade en bråkdel av vad pärlmusslorna i Kina kostade, så jag var tvungen att köpa det. Det verkade spänannde att öppna musslan och se vilken nyans jag fick på pärlan. :o)

När jag kom hem från resan lade jag asken i byrålådan och sen glömde jag bort den, men nu hittade jag den igen och då var det dags att öppna musslan.

Jag fick en jättefin aprikosfärgad pärla som står för rikedom. Det var möjligt att få en av fem olika nyanser som alla betydde olika saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0