Ishockey

Idag har jag och en väninna varit och sett en hockeymatch. Vålerengen spelade mot Manglerud Stars som är ett annat Oslolag. Matchen slutade med 5-1 seger för Vålerengen. Det var sista matchen i serien, men det var redan innan klart att Vålerengen vinner serien i år. De har vunnit de senaste 24 åren eller nåt sånt, sa speakern.

Det var första gången jag var och såg norsk ishockey och jag kan väl bara bekräfta alla svenska fördommar nu. Norge är ingen ishockeynation! :o) Det var slarvigt spel och båda lagen slängde ofta bara iväg pucken. Det var också långsam och seg hockey.

Espen Knutsen som spelade i Djurgården förut är coach för Vålerengen. Så nu har jag sett Norges mest kända ishockeyspelare live!

I periodpausen köpte vi popcorn och cola, det blev matchens höjdpunkt. :o) Sen fick vi också se Vålerengens maskot som är ett lejon vid namn Kongen. Han var cool!

Kommentarer
Postat av: Borsan

Hahaha! popcorn höjdpunkten. Du skulle lagt ut bilden på maskoten, han var ju grym!!!!

2010-03-01 @ 19:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0