Efva Attling

När jag var klar med min universitetsexamen fick jag världens finaste halsband i examenspresent av mamma och pappa. Det är ett halsband designat av Efva Attling. Hon gör några av Sveriges finaste silversmycken tycker jag.

Halsbandet består av en svart skinnrem och har två silverbrickor som det står Homo Sapiens på. Ganska enkelt egentligen men väldigt fint! Passar perfekt till mina SNÖ armband.



"Homo Sapiens", the knowing man in latin. I divided the word and put each half on both sides of the dog tag. What I want to say is that all human beings are equal. /Efva Attling

Det som står på min önskelista nu är ett par örhängen i form av små silverbrickor som matchar till mitt halsband.

 

Efva Attling har också ett väldigt fint armband i svart skinn med en silverring med texten Amor Vincit Omnia på. Ett armband med ett väldigt fint budskap som jag gärna skulle ha runt min handled. Synd bara att det kostar lite väl mycket.

Jag skulle också väldigt gärna vilja ha två champagneglas som Efva Attling har designat för Orrefors. De har en silverring med texten Amor Vincit Omnia runt "foten".

Kolla in Efva Attlings hemsida för mer inspiration. :o)


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack Vicky, det värmer att höra!



Hoppas du har det bra i Oslo, och hoppas man får se dig snart! Så himla länge sen ju. Fint halsband också :D Kram

2010-02-26 @ 20:48:59
URL: http://lindaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0