Terrakottaarmén


Jag måste bara få tipsa alla glada som bor i eller i närheten av Stockholm (och såklart även alla er som har vägarna förbi) om en utställning på Östasiatiska muséet.

I ett bergrum under Östasiatiska muséet på Skeppsholmen i Stockholm är en del av krigarna från Kinas Terrakottaarmé utställda. Utställningen pågår fram till den 20 februari 2011. Vill du läsa mer om utställningen så kan du göra det HÄR.

Jag är ju så lyckligt lottad att jag har sett Terrakottaarmén på plats i Xi´an i Kina när jag var där på backpackingresa sommaren 2008. Ändå så har jag lust att se utställningen i Stockholm och planerar ett besök till Sveriges huvudstad i början av nästa år! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0