Göteborg

På väg till julfirandet i Borås stannade jag till i Göteborg. Brorsan mötte upp mig och vi sov över en natt på Hotell Liseberg Heden och tillbringade en heldag i Göteborg.

Vi började med en liten tur till Nordstan och sedan NK. Jag provade ut och köpte en julklapp till mig själv från mamma och pappa. En jättefin Tiger of Sweden klänning som jag önskat mig så länge! :o) Jag ska visa en bild på den framöver.

Sedan tog vi en tur med Göteborgs Hjulet som är ett 60 meter högt pariserhjul med utsikt över nästan hela Göteborg. Vi hade sån tur med vädret så det blev en fin åktur! Dagen avslutades på Liseberg.

Göteborgs hjulet

 

Utsikt över fartyget Barken Viking och Götheborgsutkiken.

 

Granngondolen.

 

Jag var bara tvungen att publicera den här bilden. Jag satt och tittade på

den och reagerade väldigt på en sak, nämligen de svenska flaggorna.

Jag måste ha blivit miljöskadad, för det ser så ovanligt ut med blågula

flaggor. :o)

 

När vi satt uppe i vår gondol i Göteborgs hjulet och tittade ner över vattnet såg jag det gamla fartyget Barken Viking. Det ägs numer av Liseberg och är ombyggt till ett hotell. Jag fick sån lust att bo där en natt och det hela slutade med att jag bokade en övernattning där en natt i sommar. :o) Så i sommar blir det en Göteborgsweekend! Kanske blir det också ett besök på Liseberg då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0