Rwanda

Sommarens Afrikaresa startade i Rwandas huvudstad Kigali. Från Kigali reste vi vidare till Gisenyi. När vi var i Gisenyi gjorde några av oss också en dagstur in i Kongo. Sista stoppet i Rwanda var Ruhengeri och det var härifrån vi gjorde gorillasafarin. Efter det åkte vi vidare in i Uganda.

Många har redan frågat efter bilder från resan och jag ska visa lite bilder framöver, jag lovar. :o) Jag kommer att dela upp min reseberättelse från Rwanda i tre inlägg som ska publiceras framöver. Håll till godo!

Rwanda gillade jag. Jag hade inte så stora förväntningar på det landet och visste heller inte så mycket om det, men det visade sig vara ett väldigt fint, grönt och kuperat land. Jag har helt klart lust att resa tillbaka till Rwanda. Mest för att jag vill besöka bergsgorillorna igen, men jag skulle också vilja besöka nationalparken Nyungwe Forest i sydvästra Rwanda där det finns massor av chimpanser.

Karta från MapQuest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0