Birken - delmål

Idag kan jag definitivt säga att jag har nått ett av mina delmål inför Birkebeinerløpet. Jag har nämligen sprungit 18 km idag! Alltså bara ynka 3 km som fattas och de tar jag på ren vilja. :-)

Jag sprang från Sognsvann upp till Ullevålseter och ned igen samt avslutade med två varv runt Sognsvann. Från Sognsvann till Ullevålseter är det ca 5 km uppförsbacke så man nästan stapplar fram när man kommer upp. Helt mör i låren. Som tur är finns det en vattenkran däruppe och den är alltid mitt mål och motivationshöjare. :-) Haha, det krävs visst inte mer.

Jag och Marte har bestämt att vi ska gå ut och äta tre rätters middag på en finare restaurang här i Oslo som belöning om vi genomför loppet. Något ska vi ju ha efter att (frivilligt) ha sprungit på leriga skogsstigar i några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0