Vågåmo

Jag befinner mig just nu i det lilla samhället Vågåmo i mellersta Norge på jobbresa. Är här tillsammans med en kollega och gör inspektioner på två vattenkraftverk som ligger här i närheten.

Vi ska se på både turbiner och stålrör. Hittills har vi hunnit med att gå och krypa genom några hundra meter rør. Det gäller att inte ha cellskräck när man ska ner i de minsta rörena. Manlocket som man ska in genom är oftast inte större än att man lyckas pressa sig in genom det. Det minsta röret jag har krypit i idag har en diameter på 85 cm och i det brantaste partiena lutar det 25 grader uppåt, men det gick fint.

Vågåmo är ett litet ställe och det finns inte så mycket att göra efter jobbet här. Jag har varit ute och sprungit en kväll och så har jag simmat i hotellets simbassäng. Det är inte alla simbassänger som bjuder på utsikt över snötäckta fjälltoppar! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0