Østensjøvannet

Idag har jag varit på en härlig söndagsutflykt till Østensjøvannet tillsammans med tre tjejkompisar. Østensjøvannet ligger i de östra delarna av Oslo och det är väldigt lätt att resa dit med tunnelbanan.

Jag och Marte sprang runt sjön och med hjälp av Martes coola GPS-klocka fick vi plottat in löprundan på en karta. :-)

En runda runt sjön blev precis 5 km och det tog oss 30 minuter att springa ett varv. Jag sprang sedan ett varv till och totalt blev dagens löppass 9,5 km på 56 minuter. Det får jag väl vara nöjd med.

Jag kommer definitivt att åka till Østensjøvannet fler gånger för att träna, det var väldigt fint att springa där. Det är delvis grusväg och delvis stigar i skogen så det är bra underlag att springa på.


Efter träningspasset åkte vi hem till Marte och grillade. Vi hade invigning av Martes nya grill! Solen sken på eftermiddagen och vi satt ute på balkongen och åt. Det var riktigt mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0