Lunch i solen

Vi har fantastiskt väder i Oslo idag. Det känns verkligen som att sommaren är på väg. Vid lunchtid mötte jag Marte nere vid Aker Brygge. Vi satte oss ner på Friday´s och åt lunch ute i solen. Det var så härligt!

Min lunch bestod av en medelhavssallad med kyckling och till efterrätt åt jag chokladmoussekaka. Ja, vi lyxade till det med två rätters lunch idag! :-) Det var riktigt gott!

Nere vid Aker Brygge pågick ett världsrekordförsök. Världens högsta torn av Legoklossar skulle byggas. Det regerande rekordet var på 29,97 meter och sattes i München. Detta torn i Oslo skulle alltså bli högre. Med 99 % säkerhet kan jag säga att det gick vägen. (Jag orkade inte stanna kvar till kontrollmätningen)


För övrigt kan jag också upplysa om att jag nu formellt sett har startat träningen inför Birkebeinerløpet. Igår blev det en löptur på 9,75 km och det tog mig ganska exakt 60 minuter. Jag är helnöjd med den inledningen.

Det är fortfarande fint väder så jag ska ta en kvällspromenad nu tillsammans med en kompis. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0