GPS-löpning


Marte har köpt en ny fancy klocka med GPS som hon hade på sig igår när vi var ute och sprang. :-) Idag sände hon mig en karta som hon lagt in gårdagens löparrunda på. Tufft! Det snygga är att det syns var vi sprang fel och måste vända. :-)

Ser fram emot fler löparturer med Marte nu när jag har möjlighet att få massa (onödiga?) data om hur långt vi springer, vilken snitthastighet vi har och framför allt var vi springer. Detta är något för mig, jag som älskar kartor.

Bygdøy, där vi var ute och sprang, är för övrigt en halvö i de västra delarna av Oslo. Jag bor vid det nedre hörnet av Slottsparken, alldeles vid Solli Plass. Så med andra ord har jag ganska nära till Bygdøy, Vestkantsparadiset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0