Birkebeinerløpet

I går var min fina väninna Marte på besök hos mig. Vi drack Baileys, snackade och hade det trevligt. Jag kunde aldrig ana att kvällen skulle sluta så som den gjorde... :o)

Jag och Marte är numer anmälda på Birkebeinerløpet!!! Detta innebär att vi frivilligt (ja, vi betalar till och med för detta) ska springa 21 km i skogarna utanför Lillehammer.

Loppet startar i Sjusjøen och därifrån ska vi alltså springa ända till Lillehammer... Jag tror inte att jag har förstått detta ännu, men det innebär alltså att jag ska springa konstant i över två timmar, minst.


Lördag 18 september
är dagen D. Innan dess ska jag lyckas hitta storformen, undrar vart jag har lagt den? Kanske dags att börja leta... Det känns inte helt rätt att jag skippade träningen idag och sitter här i soffan och äter choklad, men än är det lääänge kvar. :o)

Måste dock tillägga att jag ser fram emot detta och tycker att det ska bli otroligt kul! Jag är säker på att jag kommer att klara det på nåt sätt, jag kommer nog ha nytta av min enorma viljestyrka. Mitt mål är att försöka springa hela tiden utan att gå, klarar jag det då skulle jag verkligen vara supernöjd med min insats.

(Kartorna kommer från Birkebeiners hemsida)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0