Ut på tur

I morgon har jag och en väninna planlagt att gå ut på tur efter jobbet, om det inte regnar förstås. Väderprognosen lovar i varje fall väldigt fint väder på eftermiddagen, så det ser lovande ut för vår tur.

Vår plan är att ta tunnelbanan till Sognsvann (där jag brukar vara och springa) och sen gå ut i Nordmarka till Ullevålseter och tillbaka. Det är ungefär 5 kilometer enkel väg och att gå en väg ska ta ungefär en timma, så totalt blir det två timmars vandring.

Det blir premiär för mina nya fjällskor och det kan ju vara en bra idé att starta med en lite kortare tur för att gå in skorna. Inte för att jag tror att de kommer vara några problem med de eftersom de är såna lätta fjällskor som inte ska behöva "gås in".

Jag ska ta med mitt nya sittunderlag på turen. Min gulliga väninna i Bergen har stickat ett sittunderlag till mig och broderat in Til Topps! på det. :-) Jag fick det i ett paket med posten häromdagen och blev glatt överraskad! Tack för att du är så gullig och tänker på mig!

Haha, med mitt nya Til Topps! sittunderlag känner jag mig verkligen lite mer norsk! Idag påpekade dessutom en kollega att jag blir stadigt mer norsk eftersom jag hade med mig matpakke, det vill säga smörgåsar till lunch. Fast det beror bara på att jag har sånt gott bröd hemma just nu... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0