TV-kändis

Senare under lördagen mötte jag upp några från jobbet. En av tjejerna hade fixat platser till oss för att vara med i publiken för ett norskt TV-program som skulle spelas in. Den norske humor tror jag det hette. Hehe, bra att jag inte är säker på det ens!

Det var i allafall audition för ett humorprogram, där folk får anmäla sig innan och sedan framföra en sketch på max två minuter, inför publiken och en jury. Sedan ska juryn välja ut de två bästa från varje program och dessa går vidare.

Denna gång var jeg helt enig med juryn om att det var de bästa som vann. Den första som gick vidare var en samisk tjej som gjorde parodi på samelivet. Det var kul att se och det första hon sa var att hon skulle bjuda på en lappdans... Jag älskar ordvitsar och denna var bra!

Det andra bidraget som gick vidare var två killar som gjorde alla avsnitt i serien 24 på två minuter på ett riktigt roligt sätt.

Vi fick platser längst fram i publiken och jag satt närmast juryn, vilket innebär att jag blev filmad en hel del. Nu kommer jag bli norsk TV-kändis också! :-) Jag som inte ens har TV hemma! Ska försöka ta reda på när programmet ska sändas för det skulle vara kul att se.

Efter TV-inspelningen gick vi till Peppes Pizza. Vi passade på att njuta av det fina vädret och drack öl och åt ute i solen. Jag åt min favoritsallad hos Peppes, en med massor av räkor.

Resten av kvällen satt jag hos en kompis som bjöd på öl och whiskey... Hehe, whiskey är verkligen inte min grej, jag klarar inte av att dricka ens lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0