Söndagsfika

Helgen har gått ganska fort, som vanligt. Det var riktigt trevligt med besök. På fredag åt vi tacos och sedan gick vi en tur ner till Aker Brygge. Det blev bara en liten tur för att visa min kompis hur det såg ut där.

Under lördagen köpte vi med oss kaffe och gick till operahuset. Jag har kommit på att det är fint att dricka kaffe uppe på taket där! Senare under kvällen var vi ute och åt på Hard Rock Café. Jag åt en sallad med kyckling som hade någon honungsdressing på, apelsiner, pecannötter och torkade tranbär. Helt ärligt så tyckte jag inte att den var så god. Det verkar som att den enda sallad som är bra på Hard Rock är ceasarsalladen. Jag drack en god drink i allafall, någonting med ananassmak.

Idag lyser solen i Oslo. :-) Vi har varit ute och gått en tur längs vattnet och tittat på alla båtar. Det var riktigt varmt, så det gick fint att bara ha T-shirt på sig. Känns som att detta var en av de sista sommardagarna, så vi passade på att köpa varsin glass.

Nu har min kompis åkt hem och jag har fixat i ordning lite söndagsfika till mig själv. Jag lyxar till det idag, med en chokladmuffins och en tobleronekaffe. :o)

Resten av dagen ska jag bara ta det lugnt, kanske läsa lite och sen äta tacorester till middag.

Ha en fin söndagseftermiddag!


Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, vilket gott fika! Du, matchen i fredags...kan vi glömma den? ;)

2009-09-06 @ 18:14:23
URL: http://tessides.blogg.se/
Postat av: svar

Hehe... Man ska inte underskatta sina motståndare och ta ut segern i förskott! Säger bara en sak: Norge!!!

2009-09-06 @ 20:00:21
Postat av: Anna

Det där fikat såg gott ut! :)

2009-09-07 @ 07:43:13
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0