Skidjacka

Inför denna skidsäsong har jag tänkt köpa en ny skidjacka. Min börjar vara lite väl gammal och sliten. Den blir ganska fort blöt och så känns den tunn och "sladdrig".

Nu har jag surfat runt lite på internet för att se vad som erbjuds. Jag är ganska säker på att jag vill ha en jacka antingen från Peak Performance eller från norska Bergans. Efter att ha gått igenom deras utbud hittade jag tre fina jackor. Måste såklart se och prova de i verkligheten också, innan jag eventuellt kan slå till.

Den sista jackan från Peak tänkte jag mig i en annan färg, sån blå färg som den andra Peakjackan har. Jag kan också tänka mig alla dessa tre jackor i vit färg. Så det är ganska solklart att jag vill ha en vit eller ljusblå jacka, eller en kombination av dessa färger. Det kan jag se nu, när jag ser vilka jackor jag har valt ut. :-)

Jag gillar nog bäst den första och den sista jackan, om jag utgår från bilderna. Ska jag våga gå över från svenska Peak till norska Bergans? Det känns som ett stort steg. :-)

Vilken tycker ni är finast?


(Bild från www.bergans.no)

W SETSUNA JACKETW HIPE LOFT JACKET
(Bilder från www.peakperformance.se)


Kommentarer
Postat av: Therese

Haha...Zlatan-sången...jag hade glömt den! :) Men jag antar att om den ska sjungas nån gång så var det väl i lördags! :)



Jättefina jackor, alla 3! Prova dem i verkligheten först, innan du skaffar dig en favorit. När man väl har provat dem kan allt ändras. Viktigast är ändå att den är bekväm, att du får plats med många lager under och att du kan röra dig fritt i den.

2009-09-07 @ 11:02:27
URL: http://tessides.blogg.se/
Postat av: Mamma

Nr.3 har tryck knapp upptill och nertill, nr.1 har säkert kardborr upptill och nertill, nr.2 har ingendera. Sätter min röst på nr.3, gärna en blå färg.

2009-09-07 @ 21:46:47
Postat av: Fanny

Jag gillar nummer tre. Riktigt snygg grå färg.

2009-09-08 @ 19:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0