Oslohelg

Den här helgen blev inte som planerat. Såg fram emot en trevlig helg där jag och en väninna skulle ut på tur. Planen var att gå topptur upp på Gaustatoppen. Gaustatoppen ligger i Telemark och är ca 1880 meter hög, men väldigt lättillgänglig.

Tyvärr så blev min väninna sjuk och vi fick ställa in turen. Nu mår hon i allafall bättre, vilket är skönt att höra. Till en början kändes det lite trist, men så blir det ibland.

Det skulle i allafall visa sig att jag fick en trevlig helg i Oslo ändå. :-) När jag vaknade upp på lördagen möttes jag av strålande solsken så jag tog på mig joggingskorna och tog bussen till Bygdøy, som är en halvö i den västra delen av Oslo.

Ute på Bygdøy besökte jag Norsk Folkemuseum som är ett stort utomhusmuseum. Där gick jag runt i några timmar och tittade. Berättar med om det i ett annat inlägg.

På kvällen blev det fest med grabbarna och utgång på ett ställe som heter Underwater Pub. Det är ett ställe med undervattenstema och inredningen är sådan att du ska få känslan av att du befinner dig under havsytan. Ganska häftigt faktiskt! Hade i allafall en trevlig kväll!

Söndagen tog jag det ganska lugnt. Helt otroligt att jag klarade det! Jag som är så speedad, som brorsan brukar säga. :-) Jag vaknade riktigt tidigt, som vanligt när jag varit ute på fest... Fattar inte varför jag aldrig kan sova då? Hängde sedan med grabbarna och vi käkade pizza, såg på tv och dvd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0