Fjellsko

Sitter och surfar runt lite och letar efter fjellsko. Skulle nog ha sagt vandringskängor på svenska, men jag gillar det norska ordet.

Ett av mina nyårsmål som jag har i år, är att jag ska bli lite mer norsk och börja gå turer. Jag gillar att vara ute i skog och mark, framför allt i fjällen. Det jag saknar är dock ett par bra skor för det ändamålet och nu är det dags att köpa ett par.

Jag har hört mig för lite i några sportbutiker och fått lite tips på vilken typ av skor jag ska välja. Det blir inte höga kängor utan en lite lägre modell som är lättare att gå i. Så länge jag inte ska bära tung packning behöver jag inte ha höga kängor fick jag veta. Hehe, väljer man bara rätt tursällskap så slipper man kanske bära de tyngsta sakerna också.

Har nästan bestämt mig för ett par av märket Salomon. De har bra halvhöga skor som är vattentäta och inte alltför dyra, men det finns många att välja bland... Hjälp!

Jag gillar Salomon, har slalomskidor, pjäxor och hjälm i det märket. Jag har ju en tendens att fastna för speciellt utvalda märken som jag sedan inte kan svika.

Idag kom jag på en sak som jag totalt hade glömt bort. Jag har ju förberett ett inlägg med mitt stora test av Ben & Jerry´s glass! Nu är jag less på äta glass, så nu ska jag publicera testresultatet. :-) Eftersom jag äter glass så sällan tog det mig ett år att testa alla smakerna som jag nu har testat. Jag ska nog testa något annat nästa gång, något som jag gillar mer än glass kanske! :-)

Måste passa på att gratulera min vän Anna som har förlovat sig med sin pojke! De har varit tillsammans sjukt länge, så det var roligt att höra att det äntligen blivit av. Grattis! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0