Restaurant Havsmak

Förra lördagen när jag hade besök av mamma inleddes med en tur på stan och shopping i liten skala. Sedan satte vi oss ner på Friday´s uteservering på Karl Johan (Oslos paradgata) och tog varsin drink. Friday´s har sjukt goda drinkar, eller hur Sofi? :-) Jag drack en strawberry mojito denna gång.

Dagens höjdpunkt blev sedan middagen. Vi bestämde oss för att gå ut och äta på en lite finare restaurang och valde Restaurant Havsmak. Det är främst en fisk och skaldjursrestaurang som ligger vid sidan av slottet. Maten var helt underbar! Både jag och mamma valde samma rätter och vi åt följande till huvudrätt och efterrätt:
 
Mandelbakad lax
serverad med couscous sallad, sockerärtor och koriander yoghurt

3 x choklad: kaka, mousse och sorbet
serverad med myntamarinerad apelsin

Restaurangen får högsta betyg av mig! Jag går gärna dit igen. Nedan visas restaurangens logotype lånad från hemsidan.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Dom drinkarna är verkligen to die for... =)

2009-05-20 @ 12:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0