Umeå

Hade en riktigt trevlig helg i Umeå! :o) Det började med att jag på fredagen reste till Umeå och kom fram ganska sent på kvällen. Min gulliga väninna Anna och hennes pojkvän mötte mig på flygplatsen. Sen åkte vi hem till deras nya lägenhet som jag inte hade sett innan. Den hemska branden som var i Umeå under julen totalförstörde deras gamla, så de har varit tvungna att bygga upp sitt hem från grunden. Måste säga att de har gjort det bra för lägenheten var fin och hemtrevlig.

Fredagen började med att vi åt frukost och sedan åkte vi ner på stan. Hade sån tur att min väninna inte skulle på jobbet så då fick vi verkligen tid att umgås. Lite shopping blev det. :o) Jag köpte en vit Peak tröja (en sån som man kan ha över en skjorta). Måste passa på nu när valutakursen är till min fördel! Svenska kronan har tappat en hel del på sistone men den norska håller i sig. Förutom tröjan blev det lite småsaker som nagellack, örhängen och några armband. Till lunch köpte vi sallad och sen åkte vi tillbaka hem.

Resten av fredagen ägnades åt förberedelser inför bröllopet jag skulle på under lördagen. Min klänning skulle strykas och så ville jag prova min outfit under överseende av min väninna. Senare på kvällen var vi ute och åt på en restaurang i närheten. Kvällen tillbringades sedan framför TVn med Ben & Jerry´s glass. Testade två nya smaker som nu ska utvärderas i mitt pågående Ben & Jerry´s test!

Lördagen steg jag upp ganska tidigt för att bege mig ner på stan där jag skulle bli sminkad på Make Up Store. Det var första gången jag gjorde det och nu passade jag på att göra mig lite fin inför bröllopet. Det är så bra med Make Up Store att man får köpa make up produkter för hela den summan det kostar att sminka sig... Så man får i princip sminkningen gratis om man som jag ändå hade tänkt köpa några produkter. Jag valde en concealer med tre olika nyanser, en eyeliner i kakform med pensel till och ett litet fodral att förvara småsaker i. Allt detta plus sminkningen för 500 svenska kronor är riktigt prisvärt. ;o)

Något blygsamt shoppingresultat från Umeå.

Sen blev jag hämtad på stan och skjutsad till en fotograf där jag bokat tid för en fotografering. Jag levde lyxliv hela helgen och mina vänner passade upp på mig! Efter fotograferingen skulle jag ta bussen till en annan vän som skulle med på bröllopet. Såklart så missade jag bussen och fick gå från fotografen till honom... Nåja, det gick ju bra. När jag kom fram gjorde vi oss i ordning och sedan tog vi bilen till Robertsfors som ligger en bit utanför Umeå. Det var nämligen där bröllopet skulle vara. Eftersom det hade blivit krångligt att ta sig tillbaka till Umeå hade mina snälla vänner ordnat så att vi kunde övernatta på ett nedlagt vandrarhem.

Tidsoptimister som vi är så kom vi såklart iväg ganska sent, men vi hann fram i tid. Vi hade dock endast 10 minuter till godo när vi kom till kyrkan. Bröllopet var riktigt trevligt! Ska berätta lite mer om det i ett annat inlägg.

På söndgen körde vi mot Umeå och kom fram lagom till lunchtid. Vi köpte pizza (som är tusen gånger godare i Sverige än i Norge) och slötittade lite på TV innan det var dags att åka hem.

Tack mina vänner för en underbar helg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack själv för en jätte trevlig helg! Väldigt bra saker du köpte på Make Up Store. Jag bara älskar deras concealer. Nu väntar jag med spänning på att få se en bild av dig med den snygga sminkningen och klänningen :) Ha en bra dag! Kram Anna

2009-03-26 @ 11:44:37
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0