TV-kändis

Nu är jag tillbaka. :-) Det var ett tag sedan jag bloggade och det beror på att internet inte har fungerat här i lägenheten och att jag även varit i Umeå i helgen. Ska berätta mer om min Umeå-weekend senare.

Efter jobbet idag var vi ett gäng som åkte in till Oslo och gick ut och åt på en thailändsk restaurang på Majorstuen som heter Yaya´s. Det var ett häftigt ställe med strandrestaurangsinredning och (den svenska) personalen såg ut att vara på väg till beachen.

Maten var supergod så jag kan verkligen rekommendera det stället. Såg att de dessutom har en till restaurang i stadsdelen Vika. Jag måste säga att jag verkligen gillar thailändsk mat. Vi åt en mixmeny som bestod av friterade jätteräkor, kyckling med paprika, vårlök och cashewnötter samt fläskfilé med grön curry, kokosmjölk och grönsaker. Till det serverades det såklart ris och sen till dessert jordgubbs- och ananassorbet.

Sen startade jag min nya karriär som TV-kändis. :-) Vi var nämligen med i publiken under inspelningen av 20 spørsmål (20 frågor) som är ett norskt radio- och TV-program. Programmet går ut på att en panel med fyra deltagare ska komma fram till ett ord (som TV-tittarna och publiken får se). De ställer frågor till en programledare och han ska vägleda dem mot ordet.

Jag var lite skeptisk i början eftersom jag aldrig hade hört talas om programmet, men alla andra verkade såklart känna till det. Nu kan jag i allafall säga att det var ganska kul att vara med. En lite annorlunda grej som jag aldrig hade kommit på att göra själv!


Nu måste jag börja titta på TV om jag vill se min egen medverkan. De var tyvärr inte säkra på exakt när programmet skulle sändas så min TV-debut kanske dröjer ett tag. Tyvärr fick jag lite lite TV-tid... De svepte bara kameran över publiken två gånger, men om någon ser det så satt jag i mitten och hade svart kavaj och vit tröja på mig! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0