Norefjell

Hade en underbar dag igår tillsammans med några vänner i slalombackarna i Norefjell. Vädret var fint. På förmiddagen var det soligt, men sen blev det dock lite mer mulet fram emot eftermiddagen. Fina förhållanden i backarna var det också, men lite isigt på vissa ställen. Hittade två röda backar som ligger uppe på fjället som jag verkligen tyckte bra om!

Upptäckte en sak när vi kom fram till Norefjell... De stavar som jag hade med mig var inte mina egna. :-) De är längre än mina och så ser de lite annorlunda ut i designen. Jag och en tjej som var med på den förra skidturen har råkats byta stavar med varandra. Haha...

Fin utsikt från toppen.

løypekart.jpg
Pistkarta från Norefjells hemsida.


När vi kom hem så hade vi After Ski. Vi lagade tacos och drack norska After Ski öl. :-) De har så snygg förpackning och snygga etiketter med skidbilder på. Alla var så sjukt trötta så vi orkade inte gå ut. Från början var planen att eventuellt gå ut i Oslo senare på kvällen. Vi hade i allafall en riktigt trevlig skiddag!


 
Vi hittade riktiga After Ski öl i en butik längs vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0