Ice Age

När jag var i Sverige förra helgen såg jag att det hade kommit en ny spännande glass som jag såklart var tvungen att testa. I Sverige säljer GB Glace denna säsong två olika sorters Ice Age glass.

Den ena som jag testade är en citronsorbetglass. Det som är lite kul med den är att den innehåller gömda vingummin som har formen av ekollon. :-) Precis som min lille idol Scrat brukar gömma ekollon i isen. Jag är en sorbetälskare så denna glass föll mig i smaken (även om GB´s sorbet nästan är som isglass). De gömda ekollonen däremot var bara en kul detalj för de smakade inte så gott, men det var inte så många av dem heller.

Den andra glassen orkade jag inte testa för den såg så tråkig ut, förutom förpackningen då. Vanlig vaniljglass med jordgubbssås är det i allafall. Den får ni testa själva om ni vill.

När jag kollade årets glassutbud i Norge hittade jag också en Istid glass (som Ice Age heter här). Det är en isglass med mango och päronsmak som visade sig vara väldigt god. Tycker dock att den är onödigt dyr, 17 NOK för en isglass. :-/

  
Bilder från GB Glace respektive Diplom Is.

Jag ser verkligen fram emot att se Ice Age 3. De två första filmerna var så bra och jag tycker så mycket om lille Scrat. Filmen har premiär på bio till sommaren.


Bild från Oslokino.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0