Bröllop

Förra helgen var jag på bröllop utanför Umeå. En av mina vänner som jag studerat tillsammans med i Umeå gifte sig. Hon var så fin och hade en vit klänning utan axelband med lite broderier på.

Själva vigseln hölls i kyrkan och de hade gjort sitt bröllop personligt genom att ha mycket egna musikinslag. Brudgummen spelade själv gitarr och sjöng en sång som han hade skrivit till min vän när de träffades. Så gulligt! 

Efter vigseln åkte vi till församlingsgården där bröllopsfesten hölls. Vi bjöds på en trerätters meny bestående av:

Förrätt
Buffalomozzarella med prosciuttolindad ruccola

Huvudrätt
Grillad strutsfilé med Jamie Oliver potatis och tryffelsås

Efterrätt
Pannacotta Surprise

Maten var god och jag fick smaka strutsfilé för första gången. Det påminde helt klart mer om kött än om fågel. Till middagen serverades det rött vin och jag som inte brukar gilla rött vin tyckte ändå att vinet var helt okej. De hade också ordnat med en egen bar där man till ett väldigt lågt självkostnadspris kunde köpa lite andra drycker.

Efter middagen serverades det kaffe och bröllopstårta. Tårtan var fin och fick godkänt betyg av mig som är intresserad av tårtdekorering. Ser fram emot att dekorera en bröllopstårta en dag.

Vi blev också underhållna av ett cover band som spelade. Vi dansade och hade kul. Sedan drog jag även på efterfest med brudgummens syskon och några andra av deras vänner. :-)

Det blev ett jättefint bröllop och jag hade riktigt trevligt!

  



Present som innehöll ett bröllopsalbum.


Klänningen som jag hade på mig.

Kommentarer
Postat av: Verronica:)

Åhh, vad kul med bröllop!! Jag måste bara säga att den där klänningen var super fin! Hur söt som helst!! Hoppas att du annars har det bra!

Kram Veronica:)

2009-03-30 @ 11:10:05
URL: http://verronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0