Tillbaka i Oslo

Nu är jag hemma igen efter att ha tillbringat 3,5 veckor i Mosjøen i den mellersta delen av Norge, där jag har jobbat med ett uppdrag för Jernbaneverket och mätt spänningar i en stålbro när tågen kör över den. Har dock varit hemma två av helgerna, men denna sista helg stannade jag kvar för att övervaka våra mätningar som pågick.

I helgen hade jag lite fritid. Jag behövde inte jobba 12 timmars dagar som vi gjort nästan hela tiden. Jag passade på att göra en liten utflykt till Brønnøysund som ligger vid havet. Ska berätta mer om det senare och visa bilder. Tur hade jag för just denna dag visade sig bli en av de mycket få dagar då solen faktiskt sken.

Vi har verkligen inte haft tur med vädret de veckor jag varit i Mosjøen. Det har regnat och blåst kallt nästan varje dag! Termometern har bara visat några plusgrader. Kombinationen regn och kyla är inte så bra när man ska jobba utomhus. Nu blir jag verkligen inte förvånad om jag kommer bli förkyld framöver.

I morgon kommer brorsan på besök. Han ska stanna här över helgen och vi ska hitta på någon form av midsommarfirande hade vi tänkt. Blir nog mest troligt av det lugnare slaget eftersom jag är helt slut efter att ha jobbat så mycket på sistone. 

På kvällen i morgon har vi sommarfest med jobbet och då ska brorsan få följa med som min kavaljer. :-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas du haft en riktigt trevlig midsommar helg tillsammans med din bror! =) Kram Anna

2009-06-21 @ 12:44:02
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0