Sveriges nationaldag

Idag är det lördag den 6:e juni och Sveriges nationaldag. Tyvärr så uppmärksammas denna dag alltför lite i Sverige i jämförelse med 17 maj här i Norge. Jag ska i allafall fira nationaldagen och inför ikväll har jag bjudit hem ett gäng  norska vänner på nationaldagsfest som jag även kombinerar med inflyttningsfest. :-)

Har redan fått två gratulerer med dagen hälsningar från norrmännen. :-) Det är så man säger på nationaldagen här i Norge. De är ju för söta norrmännen.

Är i färd med att göra mig klar inför festen och jag har pyntat lägenheten i de svenska färgerna. Sverige spelar fotbollslandskamp mot Danmark idag och alla norrmän jag frågat så långt håller självklart på Sverige säger det. Undar bara om det faktum att jag är svensk påverkar deras svar? :-)

Hoppas ni i Sverige har en fin nationaldag och se till att fira lite grann i allafall. I morgon ska jag bjuda på bilder från nationaldagsfirandet som vi har här i Oslo.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas du hade en trevlig kväll igår! Jag väntar med spänning på att få se bilder från din lgh. Vet väl inte om min outfit igår blev så där jätte rockig men jag kände mig då snygg :) Hoppas allt är bra med dig! KRAM Anna

2009-06-07 @ 11:50:45
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0