Sognsvann

Kom precis hem från Sognsvann som är en liten sjö norr om Oslo. Har varit och grillat och sedan gått en liten tur runt sjön tillsammans med två andra tjejer.

Sognsvann är ett väldigt populärt ställe och många åker till sjön för att bada. Jag brukar ofta vara där och springa eftersom det finns fina stigar runt sjön. Dessutom är stället lätt tillgängligt även om man inte har bil, det är bara att ta tunnelbanan i 15 minuter ut till ändstationen och sedan är det bara någon minut att gå ner till sjön.

Det är så lugnt och skönt där ute, känns precis som att vara ute på landet och ändå är man så nära stan. Väljer man att springa eller gå på de stigarna som inte är allra närmast sjön, är det inte heller överfolkat ens på helgerna. Närmast sjön är det dock fullt av barnvagnar.

Funderar på att ta mig en tur till Sognsvann i morgon också och springa runt sjön. Det kommer helt säkert att bli väldigt varmt, men lite måste man tåla. Får svalka mig i min 28 gradiga lägenhet när jag kommer hem då... :-) Oh yes!

Googlade på Sognsvann nyss och hittade såna fina turkartor. Måste spara länken till sidan och skriva ut de på jobbet sen. Då kan jag gå på en liten tur med utgångspunkt från sjön. Det ska jag föreslå för mina norska vänner som inte brukar vara sena med att tacka ja till sånt. Idag snackade vi tjejer om hur stor lust vi hade att bestiga Kilimanjaro och gå Inkaleden. Nåja, kanske ska börja med en tur i Nordmarka där Sognsvann ligger. :-)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0