Nationaldagsfirandet

Min kombinerade nationaldags- och inflyttningsfest igår blev väldigt lyckad! Jag är på så bra humör idag. Vi var ungefär 10 personer hemma hos mig, så nästan alla av mina närmsta vänner i Norge var här. Jag bjöd på min hemlagade slush med alkohol i som välkomstdrink, chokladkaka, svenskt godis och lite annat tilltugg. Slushen gjorde verkligen succé för alla tyckte om den.

Vid 01-tiden var det dags att bege sig ut på byn. Jag gav förslag på ett ställe jag ville gå till som inte ligger så långt ifrån var jag bor. En cool pub som heter Dr Jekyll´s och är byggd i engelsk stil med tema runt historien om Dr Jekyll & Mr Hyde. Finns en del konstiga saker i inredningen där och för att gå på toaletten så ska man gå in i en bokhylla där det finns en hemlig dörr. Lika kul varje gång att se folk som inte hittar till toaletten.

Jag hade varit på det stället två gånger förut och tycker det är bra, men många var lite skeptiska. När vi kom dit var det inte alls lång kö så vi kom in snabbt och inne var stämningen på topp och musiken jättebra. Det var också rätt mycket folk där. Alla gillade Dr Jekyll´s och sa till mig sen att jag valt ett bra ställe! Erfaren i Oslos uteliv är man ju! ;-)

Det blev dans till en massa bra låtar ända tills de stängde kl 03. På vägen hem blev det en sväng på Burger King och sedan gick jag hem tillsammans med min väninna som skulle sova hos mig. Vi hann inte med så mycket snack den kvällen förrän vi somnade.

Den enda besvikelsen igår var att Sverige förlorade fotbollsmatchen mot Danmark. Ångrade lite att jag hade bjudit min halvdanske vän på festen. :-) Han kände sig extra dansk igår kväll bara för att retas med mig...

Fick höra under kvällen att jag hade gjort ett bra jobb med att pynta min lägenhet med svenska flaggor och blå-gula saker. :-) Här kommer lite bilder!



Sverigeflaggan är lite skrynklig...

Det bjöds på svenskt godis. Ahlgrens bilar med tillhörande husvagnar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Så kul att det blev en lyckad tillställning för dig igår! =) Det blir verkligen bra och fina bilder med din kamera och särskilt när du fotar sådant som har färgerna gult & blått hihi Ha det bäst! Kram Kram

2009-06-07 @ 20:44:41
URL: http://anniz.webblogg.se/
Postat av: Daniel

WOOOOooouuuuuUUUWWWW! Vilken tillställning! Häftigt! Vad påhittig du är! Jag är imponerad! Å det där stället med Dr Jekyll och Mr Hide verkar asskönt!



Härligt. Ha det!

2009-06-14 @ 16:42:42
Postat av: Daniel

Hehe.. Glömde förstås att kommentera den extra detaljen husvagn till ahlgrensbilarna! Hur skönt som helst! Jag har inte sett dessa själv. Kul att den som bor i Norge har det!! :D

2009-06-14 @ 16:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0