Midsommarhelgen

Jag har haft en riktigt trevlig midsommarhelg med brorsan på besök. I fredags slutade jag lite tidigare från jobbet. Ja, jag bor ju i Norge och här har man inte ledigt bara för att det är midsommarafton i Sverige inte. :-) Jag tog med brorsan till Vigelandsparken där vi gick runt och tittade på alla skulpturer och åt medköpt salladslunch. Det var mysigt och vädret var ganska bra.

Sen åkte vi och köpte chokladbollar hos Den Lille Kokosbollefabrikken som är ett ställe jag kan rekommendera om man skulle råka befinna sig i Oslo. Där kan man mixa sin egen låda med chokladbollar eller kokosbollar i olika smaker. Fabriken ligger också väldigt centralt vid Oslo centralstation. Det finns ganska många smaker att välja bland, t ex skogsbär, jordgubb, baileys, banan och apelsin. De olika smakerna finns också med både ljust och mörkt chokladöverdrag.  

Midsommaraftonskvällen tillbringade vi nere vid Aker Brygge och Rådhusplatsen där det var en stor gratisfestival. Tyvärr var inte vädret det bästa för det regnade en del i början av kvällen, så vi stod och häckade under ett paraply. Hade som tur var klätt mig varmt.

Det var ändå trevligt och vi fick se både norska och några internationella artister, som t ex Aqua, Timbuktu, Karpe Diem, Alexander Rybak (han som vann Eurovision) och så kvällens höjdpunkt A-Ha. Mina två favoritlåtar med A-Ha fick jag höra; Take On Me och The Sun Always Shines On TV, så jag var nöjd.

På midsommardagen tog vi en tur till operan så att brorsan fick se den också. Sedan gick vi hem längs Karl Johan (Oslos paradgata). Väl hemma lagade vi middag och drack vin till. På kvällen var vi på utflyttningsfest hos en väninna.

Tycker att vi hann med en hel del jag och brorsan även om jag försökte ta det lugnt och vila upp mig. :-) Är ju inte så bra på att ta det lugnt dock...

Tack brorsan för att du äntligen kom och hälsade på! Hoppas att det inte tar lika länge innan du kommer nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ni verkar ha haft en riktigt trevlig midsommar helg. Det lät väldigt gott med chokladbollar =) Ha det bäst! Kram Anna

2009-06-22 @ 09:59:23
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0