Sommarfest

Kom precis hem från sommarfesten på jobbet. Ja, jag vet att det är tidigt men jag ska ju jobba i morgon. :-)

Vi är ett gäng på jobbet som är med i festkommittéen, där vi är indelade i olika grupper, som ordnar löningsfest varje månad. Denna gång var det den grupp som jag är med i som skulle anordna månadens löningsfest. Vi bestämde oss för att vi ville ha ett somrigt tema på vår fest och därför valde vi grillfest på takterrassen.

Vi pyntade terrassen fint och grillade massor av korvar. Jag och en till svensk tjej blev grillmästare under kvällen. Det var sjukt varmt uppe på takterrassen så ni kan ju gissa hur vi hade det vid grillen. :-) Stackars oss, vi var tvungna att dricka massor av öl och kallt vitt vin för att kyla ner oss.

Jag hade kommit på en sån bra idé när vi var och handlade allt inför festen i går. Vi köpte en liten rosa barnpool som vi fyllde med is, öl och lite läsk. :-)  Det var väldigt uppskattat att servera kall dryck på takterrassen och många skrattade gott åt vår rosa lilla pool. :-)

Senare under kvällen gick vi ner till stranden och badade. Det var så skönt och vattnet i Oslofjorden hade en väldigt bra badtemperatur.

Jag är inte så van att bada i saltvatten, förutom när jag är ute och reser förstås... Försökte vara försiktig så att jag inte skulle få vatten i ögonen eftersom jag hade linserna i, men det verkade inte som att de andra tog hänsyn till det, för de såg verkligen till att jag doppade hela huvudet också. :-)

Hade i allafall riktigt kul ikväll och eftersom jag bara jobbar en dag till innan semestern så var detta en riktigt bra avslutningsfest innan semestern börjar!

Jag har massor av spännande semsterplaner som jag så klart ska berätta om snart!


Kommentarer
Postat av: Anna

Så himla trevligt med löningsfest varje månad, ni verkar ha riktigt kul tillsammans på ditt jobb. Din idé med rosa poolen var hur grym som helst :) Hur länge har du semester? Blir spännande att höra om dina semesterplaner, kan det kanske vara en resa någonstans?! Happy friday! Kram Kram

2009-07-03 @ 07:35:12
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0