Semester

I morgon åker jag! Vart undrar ni kanske eller de flesta som känner mig kan nog gissa. :-) Jag ska till Norrbotten, den bästa delen av Sverige. Nu när jag har två veckors semester så passade jag på att välja en lite mer spännande och annorlunda resväg, så att jag samtidigt får uppleva lite mer av mitt älskade Norge. Jag ska nämligen åka båt delar av sträckan med Hurtigruten.

Allt detta kom jag på i början av veckan så det var som vanligt en impulsgrej. Surfade in på Hurtigrutens hemsida och såg att de har 50% rabatt på alla avgångar i sommar! Passade mig alldeles utmärkt och jag hittade en lämplig avgång som jag bokade direkt.

Måndag 6/7
- Tar flyget från Oslo till Bergen
- Går ombord på Hurtigrutenbåten på kvällen

Måndag 6/7 - Fredag 10/7
- Åker norrut i behagligt tempo längs Norges vackra västkust
- Kommer säkerligen att fotografera en massa
- Ska försöka motivera mig att läsa lite böcker (nu kommer jag ha tid)
- Ska ta mig tid att sortera och gå igenom massor av foton som ligger på PC:n
- Framförallt ska jag njuta av den vackra naturen

Fredag 10/7
- Kliver av båten i Harstad
- Tar bussen till Narvik
- Tar tåget från Narvik till Sverige
- Om vädret är bra stannar jag i Abisko där mamma möter mig, annars åker jag till Gällivare
(- Fjällvandring i Abisko)

Lördag 11/7 - Söndag 19/7
- Hälsa på mor- och farföräldrar
- Umgås med familj, släkt och vänner
- Ta mig ut på löparrundor i skogen
- Åka till Storforsen med familjen och se familjeshowen Diggiloo
- Gå på marknad
- Förbereda mig lite inför del 2 av min semester som är i augusti
- Åka på shoppingtur till Luleå och kanske Haparanda
- Sola och bada om vädret tillåter
- Det viktigaste: Försöka ta det lugnt!

Jag ler när jag ser att jag ska försöka ta det lugnt, men det skulle verkligen behövas. Den sista månaden har jag jobbat sjukt mycket och när jag såg min timlista blev jag själv förvånad. Jag har jobbat nästan 80 timmar övertid från slutet av maj till slutet av juni. Det börjar bli en del... Ska nog spara min övertid och ta ut en eller två veckor semester i vinter och resa iväg till värmen. Så härligt!

Kommentarer
Postat av: Therese

Wow, vilken planering!!! Hurtigruten låter helt underbart..skulle så gärna åka den jag med! Njuut och ta många fina bilder som jag sen kan få se! :) Själv åker jag till Ökx 15/7. Har bara bokat biljett upp, har inte orkat fundera på hur länge jag vill stanna. Vi måste ses under marknadsveckan! KRAM

2009-07-06 @ 09:01:25
URL: http://tessides.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas du får en riktigt härlig semester! KRAM

2009-07-06 @ 09:16:08
URL: http://anniz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0