Jordgubbar

Jobbade sista dagen idag innan den första delen av min semester börjar. Jag har ju delat upp semestern i två perioder detta år, för att det ska passa med alla planer jag har inför sommaren. Nu är jag ledig i två veckor framöver!

Efter jobbet gick jag och köpte ceasarsallad och jordgubbar. Så gott! Mina fingertoppar är nu rosafärgade av söta norska jordgubbar. Är de svenska jordgubbarna lika söta? Kommer inte ihåg. Måste göra ett smaktest när jag kommer till Norrbotten.

Idag har det varit ännu varmare... Jag tyckte det var mer än nog innan. Nu har inomhustemperaturen i min lägenhet stigit till 29 grader. Som om inte 28 var tillräckligt...

Tror jag hör åskan, eller är det spårvagnen som slamrar förbi? Känns så tryckande varmt så det kan nog vara åska på gång. Ja, det är åskan. Vi skulle behöva en regnskur snart efter att ha haft kring 30 grader och sol i snart två veckor.


Glad sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0